З юних років
захоплений у літакобудування, Ігор Сікорський ще 1910-го збудував перший
гелікоптер (ідею підказали малюнки славетного Леонардо да Вінчі), здатний
відриватися від землі. Однак на той час несучим гвинтам не вистачало тяги, вони
могли підняти лише порожню машину, без пілота. Відтак роботи були припинені.
До юнацької пристрасті повернувся наприкінці 1930-х. 14 вересня 1939-го власноруч підняв у повітря модель гелікоптеру VS-300 (S-46). Німецький авіаконструктор Генріх Фокке і його послідовники використовували поперечну схему. Тоді як Ігор Сікорський продовжував доопрацьовувати одногвинтову схему із хвостовим рульовим гвинтом. Зрештою вона і стала панівною.
Вже за три роки у
США розпочнеться серійне виробництво двомісного S-47, який був прийнятий на
озброєння американської армії. Використовували його також у Великобританії. При
цьому сам конструктор вважав головним завданням таких машин рятування людей, а
не бойові дії. І щиро радів, коли особливу ефективність гелікоптери проявляли в
пошуково-рятувальних та санітарних роботах. За підрахунками його сина Сергія
Сікорського, машини батька врятували понад півтора мільйона людських життів.
1952-го
гелікоптер S-55 першим у світі здійснив трансатлантичний переліт. S-67 у
1970-му встановив абсолютний рекорд швидкості для гелікоптерів. А найкращою
машиною Ігоря Сікорського вважається S-58, випробуваний в 1954-му. Всього ж він
створив 18 моделей гелікоптерів. Навіть президенти США з 1947-го постійно
використовували гелікоптери Ігоря Сікорського.
Немає коментарів:
Дописати коментар