Будучи зовсім молодим хлопцем, він кинув Єльський університет, щоб відкрити свою деревообробну фабрику, як колись батько. Можливо, Вільям Боїнг увійшов би в історію як справжній постачальник пиломатеріалів, якби долі не було завгодно закинути його на зліт американських авіаторів. Побачивши залізні махини, злітають в небо, ця людина вирішила: "Я зроблю найкращий літак в світі!" І обіцянку свою більш ніж дотримав - сьогодні складно знайти людину, яка б не літала на Boeing. Як йому це вдалося і чого коштувало насправді, з'ясувала сьогодні редакція міжнародного Бізнес-журналу worldbank.
Вільям Боїнг-це: коротка довідка
Дата народження:
1 жовтня 1881
Місце народження:
Детройт, Мічиган, США
Дата смерті: 28
вересня 1956
Сімейний стан:
одружений на Берті Боїнг, троє дітей
Визнання: медаль
Даніеля Гуггенхайма, Зал слави національної авіації (1966)
А ви знали, що батько бізнесмена носив прізвище Беінг (Böing).
Як все починалося: "коли я вперше побачив
літак...»
Вільям з'явився
на світ 1 жовтня 1881 року в Детройті (США) в родині заможного підприємця
німецького походження Вільгельма Боїнга. Його батько до народження сина встиг
побудувати завидний стан на продажу пиломатеріалів, купив рудник,
металообробний завод, величезні земельні ділянки та акції процвітаючих компаній
на додачу. Тому немає нічого дивного, що хлопчика відправили вчитися в елітну
школу в Швейцарії.
Однак Вільгельм
Боїнг раптово помер — і син був змушений закінчити навчання в американській
приватній школі скромніше. Потім Вільям було вступив до Єльського університету,
але кинув альма-матер за рік до закінчення навчання. Тоді в 1903 році хлопець
відправився прямо в Сіетл — займатися лісопромисловим бізнесом, в точності як і
покійний батько. А в цей час братам Райт вдалося вперше в історії підняти
біплан в повітря.
Знайомство Боїнга з авіацією було волею долі: в 1910 році він опинився на авіаційному зльоті в Лос-Анджелесі абсолютно випадково. І тут же був зачарований побаченим: відчайдушні хлопці в шкірянках, злітають на величезних машинах в небо, могли здивувати кого завгодно! Вільям вирішив, що він не гірше — тут же записався в льотну школу. І назавжди запам'ятав свій перший політ: наставник Глен Мартін керував літаком, а учень весь час польоту перебував на крилі — погодьтеся, такі емоції неможливо забути!
Будуємо кращий в світі аероплан: від літаючої етажерки до першого Boein
Любов до неба
звела Вільяма Боїнга з однодумцем — авіатором і лейтенантом ВМС за сумісництвом
Конрадом Вестервальдом. Амбітних приятелів зблизила спільна мета: "Ми побудуємо
кращий на світі аероплан". Через кілька місяців діловий партнер пішов з
проекту, але встиг зробити головне — розрахувати конструкцію літального апарату,
скласти його креслення.
Над цими
матеріалами Вільям корпел не знаючи ні сну, ні відпочинку. Нарешті, 15 липня
1916 гідроплан, названий за першими літерами прізвищ винахідників B&W, злетів у повітря над озерною гладдю. Керував машиною особисто Боїнг.
Нехай апарат протримався в небі лише 300 метрів, початок великій справі було
покладено: підприємець заснував Pacific Aero Products Co, яку на наступний рік перейменував в Boeing Airplane Co.
"ми, як піонери, пристали до незнайомого берега, вторглися в сферу, де будь-яка наша нова ідея заслуговувала того, щоб кожен міг впевнено заявити:"цього не може бути". І все-таки нам доводилося робити неможливе" (Вільям Боїнг)
Чесно кажучи, B&W мало чим відрізнявся від інших громіздких «літаючих етажерок», масово зібраних кустарями-авіаторами. Але Вільям Боїнг не збирався надовго затримуватися на примітивному рівні. Він знав, як можна відірватися від інших винахідників — підключити до справи науковий підхід. Для цього була орендована аеродинамічна установка для досліджень, випробувань і удосконалення конструкцій.
Перша Світова Війна:
"літаючі фортеці Боїнга»
Звучить дещо
цинічно, але Перша Світова стала золотим часом для починання Боїнга. Авіатор на
той час встиг сконструювати і створити новий варіант гідроплана — Model с.Машину вперше випробували на
військово-морській базі Пенсакола. Армійці залишилися задоволені і замовили у
винахідника відразу 50 машин для тренувань льотчиків. Вільям екстрено розширив
штат від 30 до 300 осіб — на березі озера поблизу Сіетла розкинувся самий що ні
на є справжній авіаційний завод!
"ставлення суспільства до аеронавтики сьогодні таке, що якщо хто-небудь висловить надію на її перспективу і можливість з її допомогою революціонізувати наше майбутнє, це буде рівносильно визнанню у власному божевіллі..." (з журналу Scientific American, 1910)
Але Перша Світова
як швидко подарувала нові можливості, так і швидко їх відібрала: війна
закінчилася, держзамовлення перестали надходити — і Boeing Airplane Co. небезпечно балансувала
на межі банкрутства. Вільям розумів, що людство поки не готове до цивільної
авіації і відклав золоту мрію до кращих часів. Підприємець ризикнув
запропонувати суспільству компроміс-авіапошту, швидку доставку листів, листівок
і бандеролей на гігантські відстані. Для цієї мети був зібраний спеціальний
літак-Model з-700.
Кризу успішно
пережили — держава поспішила із замовленнями: Міністерство оборони США вирішило
капітально зайнятися розвитком і впровадженням винищувальної авіації. На тендер
претендували два гіганти-конкуренти-Boeing Airplane Co. і Curtiss Aeroplane and Motor Company. Але, як би не старався опонент, перемога
була за Вільямом Боїнгом з його легендарною Model 15 — швидкою, надійною, маневреною, простою в
управлінні і неймовірно живучою.
Максимальна надійність і «невбиваність» з найперших років стали кредо компанії Боїнга. Сконструйований нею бомбардувальник В — 29 недарма захоплено називали «літаючою фортецею» - потужну машину практично неможливо було не те що збити, а навіть серйозно пошкодити. Перед десятками захоплених очей поцяткований снарядами Boeing вдало приземлявся, а після невеликого ремонту на швидку руку знову був готовий вступити в повітряний бій.
"Hilton у небі": Вільям Боїнг
створює цивільну авіацію
Незважаючи на всі
успіхи у військовій справі, справжній Авіатор мріяв нарешті запустити мирні
цивільні літаки. Першим таким зразком стала дерев'яна Model 40, що являє собою одномоторний біплан зі
скромним бензиновим мотором на 12 кінських сил. Прямо під льотчиком знаходився
відсік для перевезення пошти, а ось пасажиру передбачалося тулитися в кубрику,
який розмірами не перевищував холодильник!
З легкої руки
журналістів перші пасажирські літаки Боїнга так і назвали «літаючими
холодильниками». Але, незважаючи на все це, надійні машини всього лише за
кілька років використання встигли перевезти тонни поштової кореспонденції і
5000 пасажирів.
Але це був лише
початок. Вільям Боїнг готувався вразити публіку справжнім "небесним Hilton" - тримоторним лайнером Boeing 80, розрахованим на 12 пасажирів. Новинка
побачила світ в 1928 році:
- металевий фюзеляж;
- тканинна оббивка;
- двомісна кабінка для пілотів;
- пасажирський салон в чотири ряди;
- сидіння з натуральної шкіри з власними світильниками;
- туалетна кімната з умивальником в хвостовій частині;
- вентиляція та опалення.
Якщо для нас це
все вже само собою зрозуміле, то для 1920-х років новий «Боїнг» був чимось на
зразок справжнісінького п'ятизіркового готелю в повітрі!
Не дивно, що
бажаючих здійснити надзвичайно комфортну повітряну подорож знайшлося чимало.
Перший рейс стартував за маршрутом "Сан-Франциско-Чикаго". На борту
були навіть стюардеси, але не худенькі красуні, а дівчата вельми міцної
статури. Адже в ті часи бортпровідницям доводилося власноруч штовхати лайнер на
місце стоянки та ще й тягати каністри з бензином для заправки машини!
"він ніколи не оговтався від цього" :
поділ літака Boeing &Transport Corporation
Так вийшло, що Вільям Боїнг став «королем неба» — до 1929 року в розпорядженні його Boeing Airplane &Transport Corporation було все:
- будівництво військових, цивільних літаків, двигунів, катерів і навіть аеропортів;
- авіапошта;
- пасажирські транспортні перевезення.
Цілком природно,
що американська влада не могла довго закривати очі на такий чистий монополізм.
Було вирішено розділити величезну корпорацію Боїнга на частини:
- United Airlines-Пасажирські перевезення;
- United Aircraft і Boeing Aircraft Company — будівництво літаків на східному і
західному узбережжі Американського континенту.
"єдине, в чому я винен, - у створенні успішної компанії" (Вільям Боїнг)
Чи варто
говорити, що така ініціатива до глибини душі обурила засновника? Вільям Боїнг
продав пакет акцій і назавжди покинув свою компанію. Близькі підприємця
згадували, що він так і не зміг оговтатися від отриманого удару.
Останні роки життя: "ми не мали права зупинятися"
Залишивши бізнес,
підприємець разом з сім'єю в 1942 році переїхав на ферму в Фолл-Сіті (штат
Вашингтон). Боїнг несподівано зацікавився сільським господарством, почав
вирощувати корів і овець. Природжений винахідник, він модернізував ФЕРМЕРСЬКЕ
ГОСПОДАРСТВО системою по дегідратації трави, яка зробила можливим цілорічний
випас худоби. Не забував і про сімейний бізнес — торгівлю пиломатеріалами.
Вільям Боїнг
покинув земний світ 28 вересня 1956 року на борту чесно заробленої розкішної
яхти поблизу берегів Британської Колумбії. Як і заповів великий чоловік, його
прах розвіяли над хвилями Атлантичного океану. З літака, гордо носить ім'я Boeing.
«ми стали першопрохідцями в теорії і практиці індустрії авіабудування. Всі проблеми, з якими нам доводилося стикатися, були новими — ніхто до нас їх ще не вирішував. І ми не мали права зупинятися і повертати назад — ми повинні були вирішувати їх. Ми не могли дозволити собі відкинути жодну ідею і жоден проект через те, що "їх втілення неможливо". Ми з усіх сил намагалися перетворити в реальність все, що вважали за потрібне" (Вільям Боїнг)
7 секретів успіху Вільяма Боїнга
- Принципи успіху видатної людини прості:
- Заробляйте там, де це легко.
- Обов'язково знайдіть справу, яка стане сенсом Вашого життя.
- Не гребуйте працювати руками.
- Завжди перевіряйте, що ваше винахід універсальний.
- Виходьте з труднощів за рахунок суміжних галузей.
- Не бійтеся бути першовідкривачами.
- Знайдіть сміливість піти на піку слави.
А ви знали, що
сучасники підприємця згадували — в його робочому кабінеті на видному місці
висів плакат з безсмертними цитатами Гіппократа:
- У світі немає ніякої іншої влади, крім влади фактів.
- Факти народжуються тільки в результаті точних спостережень.
- Висновки дозволено робити лише на підставі фактів.
- Вся людська історія - підтвердження істинності цих правил.
Кажуть, що Боїнг
до самих останніх днів слідував заповітам античного вченого і філософа.
Немає коментарів:
Дописати коментар